Sundhedsplejen

Hvordan kommer jeg i kontakt med sundhedsplejersken på Torslev Skole?

Kontakt Sanne Thomsen, tlf. 23 84 38 79 - mail: sate@frederikshavn.dk Træffetider: Træffes bedst via telefon eller mail.

Du husker nok sundhedsplejersken, der kom på besøg, og foretog helbredsundersøgelser og svarede på familiemæssige spørgsmål, hjemme hos jer, da dit barn var spæd. Sundhedsplejersken findes også i skolen og følger dit barn og familien indtil han/hun er færdig med folkeskolen, se nedenstående indsatser.

•        Førskole:

Evt. behov for præsentation af Sundhedsplejen/sundhedsplejersken på et forældremøde med oplæg om ”Sund skolestart” med indhold om ex. kost, søvn, madpakke, nye vaner, venner og skærmtid. (Kan tilrettelægges i samarbejde med hver enkelt skole).

0.klasse:

Indskolingsundersøgelse: Højde/vægt måling, syns- og høre prøve, motorisk undersøgelse og en sundhedssamtale.

1. klasse:

Sundhedscirkus - 4 lektioner i klassen incl. individuel højde/vægt screening.

3. klasse:

Sundhedsundervisning i klassen – ca. 1 lektion. Herefter individuelle sundhedssamtaler med eleverne. Synsprøve ved behov.

4.klasse:

Undervisning for piger (kroppens udvikling/menstruation).

5.klasse:

Pubertetsundervisning på klasseniveau - 2 lektioner.

Sundhedsundervisning i klassen – 1-2 lektioner. Herefter individuel screening af syn, højde og vægt.

8.klasse:

Udskolingsundersøgelse: Sundhedsundervisning i klassen - 2 lektioner. Herefter individuel sundhedssamtale indeholdende højde/vægt, høre- og synsprøve.

Seksualundervisning, 2-3 lektioner pr. klasse.